Helduekiko helburuak desberdinak ditu, etapa bakoitzean aldatzen direnak. Helduetan helburua kirolean etekina modu jarrai batean hobetzea den bitartean, haurra etorkizunean hori egin ahal izateko oinarriak ezartzea litzateke helburu. Oinarri hauek arian-arian ezarri lirateke, modu koordinatu eta egituratu batean, kirolariaren adinaren eta aurretik eginiko lanaren arabera.
Garapen- eta heltze-prozesuei egokitzen da. Hau da, garrantzitsuena kirolariaren garapena da eta “entrenamendua” bere ezaugarriei egokituko da. Hots, seguraski irakurriko edo entzungo genuen pisuekin entrenamendua indarra irabazteko egokiak dela, baina haurraren ezaugarriak kontutan hartuta desegokia da. Aparatu lokomotorea, beste faktore batzuen artean, ez dagoelako biologikoki prest zamak jasateko ondorio kaltegarriak izan gabe.
Entrenamenduaren teoriaren aldizkatzeko ereduekin baino, eskolaren eta osaketaren beharrekin aldizkatzen da. Jarduera, atsedena bezain garrantzitsua da (pentsatu behar dugu gaztea hazkuntza-prozesu jarrai batean dagoen izaki bat dela eta honek gastu metaboliko garrantzitsu bat dakarrela). Oporrak jolasteko eta atsedena hartzeko (ez bakarrik fisikoki, baita psikologikoki ere) izan beharko lirateke, haurrak bere jolasak egin ditzan egituratutakotik kanpo eta bera izan dadin bere ekintzen jabe, hezitzaile edo begiralearen eginkizun zuzentzaileetatik pixkat hurrunduz.
Iturria: Eugenio Rodriguez-Preparador físico-Unidad deportiva Policlínica Gipuzkoa
Informazio gehiago: www.medicina-deportiva.net
bizkerre f.t. b
eibar s.a.d. b
bm loyola
aiala zarautz ke
ereintza bitek
loizaga castro urdiales
villarreal c.f. b s.a.d.
eibar s.a.d.
real sociedad s.a.d.
ponferradina s.d.
leonesa c. y d.
real union club s.a.d.